Kosár

A termékeket eladás előtt "kosár"-ba lehet helyezni - ezzel lehetséges egy vevőnek több terméket/szolgáltatást eladni egyszerre. Terméket a kosárba lehet rakni a következő módokon:

  • a listákból (eladó telefonok, eladó tartozékok, kiadatlan szerviz munkalapok) kijelölve az adott terméket (sort) majd 
  1. az eszköztáron levő Kosára rakás gombra kattintva, vagy
  2. jobb klikkes (un. helyzetérzékeny) menüben a Kosárba rakást választani, vagy
  3. az adott soron egyszerűen duplát kattintani az Alt gomb lenyomása mellett
  • Lehet használni a cikk (termék) keresőt, és a megjelenő találati listában kijelölve az adott terméket, majd
    1. jobb klikkes (un. helyzetérzékeny) menüben a Kosárba rakást választani, vagy
    2. az adott soron egyszerűen duplát kattintani az Alt gomb lenyomása mellett

A kosárba helyezett termékeket ki lehet adni (eladni) vagy megrendelni. Mindkét esetben a kiválasztott termékek lekerülnek az elérhető készletről.

Ha a termékek már a kosárban vannak akkor az adott terméket (sort) kijelölve a következő műveleteket tudjuk elvégezni:

  • darabszám változtatása (jobb klikkes menüben, és/vagy az eszköztáron található +- gombok segítségével)
  • egységár megváltoztatásával (jobb klikkes menüben, és/vagy az eszköztáron található Egyedi ár gomb segítségével)
  • termék/sor törlése (jobb klikkes menüben, és/vagy az eszköztáron található Sor törlése gomb segítségével, vagy billentyűzetünk Del gombját  megnyomva)

Ügyfelet kiválasztani/felvenni a az Ügyfél mezőre duplán, vagy a kis nagyító ikonra  kattintva lehetséges. A megjelenő listában válasszuk ki a már meglévő ügyfelet, vagy a lista alján (utolsó sorba) írjuk be az új ügyfél adatait. Majd nyomjuk meg a Kiválaszt gombot.

Ha kosár tartalmát megrendelésre állítjuk össze, akkor adjuk meg az Átvétel tervezett dátumát is. Ennek alapértelmezett értéke a mindenkori aktuális nap. Kiadás esetén ennek nincs jelentősége.

Ha kosár készen van eladásra (minden szükséges termék bent van, minden ár és darabszám rendben, és a vevőt is kiválasztottuk), akkor nyomjuk meg a Kiadás vagy a  Megrendelés gombot. A rendszer lekönyveli (elmenti) az adatokat és egy üres kosárt kapunk.

Az alkalmazás folyamatosan fenntart számunkra egy kosarat, anélkül is, hogy a Kosár ablak meg lenne nyitva. Tehát bármikor berakható egy új termék. A kosár tartalma még az alkalmazásból kilépve is megmarad, újraindítás után elérhető. Ha nincs szükségünk a kosár tartalmára, akkor

  • a Kosár ablakban nyomjuk meg az Új gombot, vagy
  • a Főmenü Eladás menüjében válasszuk az Kosár törlése/Új menüpontot.

 

Lehetséges a termékek gyors kiadása is - ez esetben automatikusan olyan kosár képződik amelyben csak egy darab (az adott) termék van, és nem is jelenik meg a Kosár ablak, és a vevő adatait sem kérdezi az alkalmazás (kivétel a telefon esetében, a garancialevél miatt). Ezt elérhetjük mind a termék listákban, mint a kereső találati listáján kijelölve az adott terméket/sort majd vagy a jobb klikkes menüben a Gyors kiadás-t választva, vagy egyszerűen az adott soron duplát kattintva, miközben a Ctrl billentyűt lenyomva tartjuk. Ha gyors kiadás során egyedi árat szeretnénk, akkor tartsuk lenyomva mindkét esetben a Shift billentyűt is!

 

 A már kiadott Kosarak megtekinthetőek és megnyithatóak az eladási naplóban. A megrendelt kosarak a Megrendelések-nél érhetőek el.

A megnyitott rendelés vagy kiadott kosár esetén az ablak első sorában látható az állapot leírása, rendelés esetén a megrendelés időpontja, kiadás időpontja és kosár sorszáma. Tehát ha két időpont van, akkor az első a rendelés, második a kiadás időpontja. Ha csak egy van, akkor az aktív megrendelés esetén a megrendelés időpontja, a kiadott kosár esetében pedig a kiadás időpontja.

Copyright (c) Korona Szoftver Kft. All rights reserved.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.